Sinterklaasgedicht - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Jules Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Sinterklaasgedicht - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Jules Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Sinterklaasgedicht

Door: Black Pete

Blijf op de hoogte en volg Jules

06 December 2013 | Bahama's, Nassau

Geen surprise en gedicht voor Jules op de Bahama’s dit jaar
Sinterklaas kon hem blijkbaar niet vinden aldaar
Geen taaitaaikoek, chocoladeletter J, spekje of pepernoot
Maar papayas, suikerappels, ackee’s en bananenbrood

Er is dan ook geen schoorsteen waar een ‘Black Pete’ doorheen kan
Wat is het nut van een open haard in de Caribbean?
Van centrale verwarming hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord en niet echt nuttig
In de winter is het hier nog steeds gemiddeld een graad of 25

Nee, geen Sinterklaas op deze eilandengroep
Maar van wie krijgen de kinderen hier dan snoep?
In Nederland wordt al het snoep door zwarte piet naar je toegeworpen zonder op te staan
Hier moet je je verkleden en met Halloween actief langs de deuren gaan

Voor de roe zullen ze hier ook absoluut niet gaan beven
Aangezien het hier nog normaal is om je kind een flink pak slaag te geven
En niet alleen een corrigerende tik
Wat goede slagen met een riem is niet bezwaarlik

Dan maar pakjesavond vieren met een Sky Juice in mijn hand
Geen tafel met kado’s en surprises, maar een met palmbomen omringd wit strand
Geen dobbelspel met kadootjes ruilen of dat soort dingen
In plaats daarvan leer ik mijn Zweedse buurmeisjes “zie ginds komt de stoomboot” zingen

  • 06 December 2013 - 08:51

    Rox:

    Hahahaha hilarisch! Wat hubs diech ut toch zwoer op dien eiland daor! Volgend jaor krijgste vas extra cadeautjes. Enne, ut allerleukste cadeau krijgste al bijnao, nog ein week en daan is Céline daor! :)

  • 06 December 2013 - 13:35

    Carla:

    hahaha, ik ben het met Rox helemaal eens.Nog een paar dagen wachten en dan komt jouw sinterklaascadeautje.
    Groetjes!!!

  • 06 December 2013 - 14:48

    Celine:

    Goedemorgen lief,
    mijn hartendief.

    Wat een leuk gedicht,
    er verscheen een glimlach op mijn gezicht.

    Sint heeft jou gefopt,
    want hij heeft wel iets in jouw slipper gestopt.

    Allemaal lekkernij,
    met een briefje voor mij erbij.

    "Celine, doe mij een plezier,
    en wees mijn koerier".

    Dus Jules, wil jij met mij de lekkernij delen?
    Dan wil ik wel voor koerier spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahama's, Nassau

Jules

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 10212

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 03 Maart 2014

Bahamas

Landen bezocht: